Leveranstid möbler
Leveranstiden kan variera mycket från olika leverantörer, den ligger på mellan 3-10 veckor från fabrik. Beställer ni möbler med olika leveranstider levereras allt samtidigt om inget annat bestäms. Närmare besked gällande leveranstiden kan lämnas vid eller efter beställning. Observera att leveranstiden vi anger alltid är ungefärlig.
Montering och avemballering
Avemballering, montering av möbel och bortforsling av emballage ingår normalt inte. Om du vill få din möbel monterad, eller emballaget bortforslat, pratar du med din säljare för prisuppgift. Observera att leveranstiden kan bli längre vid beställning av monterade möbler. Tjänsten ”montering och/eller avemballering” måste beställas samtidigt som du beställer din möbel.
Inför leverans av möbler
Inför leverans av beställd ”stor” möbel är det viktigt att du kontrollmäter hiss, trappuppgång, dörrar, smala hallar osv, tänk på att emballage gör att yttermåtten blir större än möbeln. Plocka även bort saker som kan vara i vägen, t.ex. prydnadssaker, stolar el dyl., mattor mm. Det är du som kund som ansvarar för att vi får in din möbel vid leveransen.
Leverans
Vi levererar vardagar och dagtid mellan kl. 9.30 – ca 16.00, med vår egen personal och våra egna bilar. Våra bilar levererar ända till södra Stockholms-området, Tierp och Östhammars-området i norr samt Uppsala-området i öster. Vi kontaktar er senast dagen före leverans och lämnar då en ungefärlig tid som vi beräknar komma till er. I vår region Norrtälje kommun är det alltid fraktfritt, för övriga områden se karta här.
Frakta bort gamla möbler
Vi köp av möbler hos oss erbjuder vi mot en kostnad att ta med oss dina motsvarande gamla möbler i retur. Möblerna måste vara rena från damm, hår från djur mm pga. allergier hos vår personal. Vår personal får neka dig som kund att ta möbler i retur pga. särskilda omständigheter. Prata med din säljare för mer information. Tjänsten ”frakta bort gamla möbler” måste beställas samtidigt som du beställer din möbel.
Ångerrätt
Vid köp av varor som har tillverkats enligt dina anvisningar gäller inte ångerrätten. Ångerrätten gäller inte heller vid beställning av varor som inte ingår i vårt ordinarie sortiment.
Öppet Köp
Öppet köp gäller i 14 dagar på ordinarie varor, det gäller inte på specialtillverkade varor. Varan får inte vara använd och den ska lämnas tillbaks i sin originalförpackning.
Transportskada
Efter leverans är det viktigt att du kontrollerar din vara direkt. Eftersom transportskador kan vara både synliga och dolda är det viktigt att du avemballerar din vara för att se att det inte finns inre skador. Finns det olyckligtvis en skada kontaktar du oss på: info@vaddomobler.se eller 0176-501 45. Kontakta oss gärna via e-post, bifoga då samtidigt bilder på skadan och hela varan samt alla dina kontaktuppgifter för snabbare hantering.
Reklamation
Om det är fel på varan har du som konsument rätt att reklamera varan inom 3 år från det att du tog emot varan i enighet med konsumentköplagens regler (1990:932). Gäller ursprungliga fel och inte slitage eller handhavande fel.
Så här reklamerar du: Om du upptäcker fel, att det är en reklamation, på din vara ska du omgående kontakta oss. Kontakta oss på reklamation@vaddomobler.se , bifoga kopia på kvitto, bilder på skadan och hela varan, skriv en kort beskrivning om vad som hänt och lämna även alla dina kontaktuppgifter. Vi återkommer till er så snart som möjligt.
Klicka här för att se vår Integritetspolicy >>